GRATIS LUDIEKE HULPLIJN IN EENZAME CORONATIJDEN: Mèn-wèl-bèlle

callcenter_b0639c2e2a43a27e867b343c616b1ee7
Zit jij je al maanden thuis te vervelen? Heb je al 6 keer dezelfde gesprekken met dezelfde vrienden gehad? Is je bubbel inmiddels zo klein dat ‘ie bijna uit elkaar knapt? Je kunt nu dus een hulplijn inschakelen en wel die van Krakers Tilburg. Het creatieve collectief heeft Theater De Nieuwe Vorst gekraakt en heeft daar haar eigen callcenter opgericht. Het "Mèn-wèl-bèlle callcenter" staat op zaterdag 27 maart at your service voor diepgaande biechtsessies, ongemakkelijke chit-chat of andere verrassend gezellige gesprekken.

In Tilburg opent zaterdag 27 maart een nieuw callcenter. Eéntje waar je niet uren in de wacht staat omdat het wegens corona drukker is dan gepland (al een jaar lang); een klantenservice waarvoor je geen klant hoeft te zijn; een klachtenlijn waarvoor je geen klacht hoeft te hebben; gewoon lekker bellen om hem het bellen.

“Mis je de spanning van een vreemde ontmoeten? Een kloppend hart? En ben je wel weer toe aan een nieuw contact? Mis je het moment dat je per ongeluk tegen iemand aanloopt in de kroeg, je excuses aanbiedt en daarna in een oneindig leuk gesprek verzeild raakt? Mis je dat je op de WC nieuwe vrienden maakt door middel van een spontaan gesprek? Wij wel. Dus alsjeblieft: BEL ONS” zo schreeuwt de oproep van het nieuwe callcenter. Het nummer is 085-208-5744 en hiermee kun je in gesprek raken met (on)bekende Tilburgers. Denk aan een volkszanger, een humanist, een dragqueen of een dj. In de suggesties via instagram passeerden ook al potentiele bellers zoals de burgemeester, Ferry van de Zaande en Roy Donders de revue. Dit allemaal voor een sociaal cadeautje in een tijd van sociaal isolement.

Hoe werkt het?
Simpel! Op 27 maart is het mèn-wèl-bèlle callcenter geopend voor al jouw gesprekken. Je kunt gebruik maken van dit callcenter tussen 15:00 en 20:00 uur. Nadat je het nummer van Mèn-wèl-bèlle gedraaid hebt word je via een keuzemenu doorverbonden met een van onze fantastische medewerkers van het Mèn-wèl-bèlle callcenter! En zo ontmoet je de mensen die je nog niet kende. “Het gesprek wordt niet opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden.”

Het idee
Met een enorme voorliefde voor ‘het gesprek’ en nieuwe ontmoetingen zitten Bregt van Deursen en Lotte van Oudheusden, 2 jonge theatermakers (in spe), niet graag stil. Bregt is een rasechte Feyenoorder en heeft minstens 1 dubbele afspraak in haar agenda staan. Ze is een activist die vol vuur over elk onderwerp wil discussiëren, en heeft een hekel aan moppen tappen. Lotte is een wannabe-vegetariër (‘nee, vanaf nu écht’) en is na een poging in Arnhem te wonen toch weer terug naar het prachtige 013 verhuisd. Haar liefde voor Tilburg is zo groot dat ze het zelfs heeft laten tatoeëren.

Als ze samen naar een festival gaan, zijn ze elkaar direct kwijt omdat ze het liefst met onbekende mensen over (on)belangrijke zaken praten. Toen het gemis naar deze ongemakkelijke onbekenden te groot werd, besloten ze het heft in eigen hand te nemen. Oftewel, het mèn-wèl-bèlle callcenter.

📆 Zaterdag 27 maart
⏰ 15:00 – 20:00
☎️ 085-208-5744

Redactie WijZijnTilburg

Wij Zijn Tilburg is een nieuw stadsplatform dat door liefhebbers van Tilburg wordt bijgehouden. Onze liefde voor stad uit zich in de vorm van de laatste nieuwtjes, eigen geproduceerde videoprogramma’s, interviews met ondernemers, blogs, routes en nog veel meer.