[VLOG] NIEUWE BEELDEN ONTWERP PLAN-T

Dinsdag 7 mei ging de eerste schop de grond in bij Plan-t. Het bedrijvencomplex moet pal naast de LocHal aan het Stekelenburgplein gaan verrijzen. Er is plaats voor kantoren van zo’n 25 tot 35 huurders en de begane grond zal ingevuld gaan worden voor algemeen gebruik voor Plan-t zelf, als de hele Spoorzone.

September 2020 moet het geheel klaar zijn. De nieuwe huurders vallen vrijwel allemaal in de categorie creatief zakelijk, denk aan Scheepens (reclamebureau), een bedrijf welke kantoormeubilair ontwerpt en bedrijven die zich focussen op media of bijvoorbeeld datatechnologie. Volgens wethouder Berend de Vries is Plan-t echt “het kantelpunt van de Spoorzone, vanaf nu gaat het écht de goede kant op. Dit is het begin van het afmaken van de Spoorzone en van het Burgemeester Stekelenburgplein. Afgelopen maandag hebben we ook een klap gegeven op de bouw en realisatie van Mindlabs, ik ben enorm trots dat we nu steeds meer de Spoorzone kunnen gaan voltooien.”

De eerste huurders van Plan-t mochten tijdens de kick-off van de bouw een paal de grond in slaan.

Benedenverdieping
Boven in Plan-t komen dus kantoren, de benedenverdieping moet de Spoorzone gaan bedienen. Zaken waar “iedereen in de Spoorzone” iets aan heeft, bijvoorbeeld een kapper, sportvoorziening of apotheker. Daarnaast gaat restaurant Monarh er een tweede vestiging openen en ze gaan de catering voor zo’n 700 tot 900 werknemers verzorgen. De tweede vestiging van Monarh, waarvan de naam momenteel nog onbekend is wordt minder “high-end” dan de locatie aan de Bredaseweg. Het gaat breder toegankelijk worden en ook betaalbaarder, zegt eigenaar Danny Kovacevic tegenover Brabants Dagblad. ,,Met een rijker aanbod, maar vergelijkbare kwaliteit.” Het restaurant krijgt 150 zitplaatsen. ,,Iedereen kan terecht voor ontbijt, lunch en diner. Je kunt er ook je laptop openklappen en gaan zitten werken.”

Sfeerimpressie van de benedenverdieping met restaurant.

Plan-t
De naam van het nieuwe gebouw komt niet van, zoals veel mensen misschien denken, Plan Tilburg. Maar is vernoemd naar de zogenaamde apenkoptrein welke in de Spoorzone gerangeerd werd. Inmiddels rijden dit soort treinen niet meer, in 2016 vond een afscheidsrit plaats. We vonden een filmpje waaruit blijkt dat het afscheid van de trein, ook wel Mat ’64 genoemd, soms zwaar viel. Gelukkig hebben we nu dus een prominent gebouw naar de trein vernoemd.

Meer zien? Hieronder nog meer impressies!

Impressie van het Burgemeester Stekelenburgplein
Impressie van een kantoor in Plan-t

Tim Frenken

Vlogger en blogger. Bevat hoge mate van zelfspot en ironie en is daarnaast vaak radicaal positief en ongenuanceerd. Trotse inwoner van de stad en lokaal nationalistisch. Is geïmporteerd in 2011, nu niet meer weg te krijgen. Helaas.